اژه ای:صدور قرار منع تعقیب برای مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

اژه ای:صدور قرار منع تعقیب برای مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست، خبرنگاری با اشاره به انتشار برخی اخبار ضد و نقیض در خصوص برخوردها با متخلفان بازار ارز تصریح کرد: به شایعه نمی‌شود پاسخ داد زیرا مبنایی ندارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در خصوص اطاله دادرسی چهار پرونده قضایی مربوط به قالیباف، علی مطهری،‌ جواد لاریجانی و پورمحمدی اظهار داشت: در مورد پرونده شهرداری تهران تا جایی که حافظه‌ام یاری می‌دهد، تا وقتی در وزارت اطلاعات مشغول به کار بودم تحقیقاتی صورت نگرفته بود یا اینکه اگر تحقیقاتی کرده‌اند نمی‌دانم به چه نتیجه‌ای رسیده است. همچنین در مورد پورمحمدی باید بگویم که درباره وي شکایت شده است و به دلیل روحانی بودن وی، پرونده‌اش به دادسرای ویژه روحانیت منتقل شد. همچنین دادسرا او را دعوت کرد و از وی تحقیقاتی به عمل آوردند. وي بر خلاف بسیاری از افرادی که وقتی دعوت می‌شوند سر و صدای زیادی راه می‌اندازند خیلی راحت به آنجا رفت و قرار منع تعقیب برای وی صادر شد. همچنین قرار ابلاغ شد و نظر دادند که پورمحمدي هیچگونه تخلف یا جرمی را مرتکب نشده است. در همین راستا اگر کسی نسبت به آن قرار شکایتی داشته باشد قابل رسیدگی است.
اژه‌ای در ادامه گفت: تاکنون بیش از ۳۰ نفر در رابطه با اخلال‌گران ارز در کشور دستگیر شده‌اند و شاید تاکنون که من با شما صحبت می‌کنم تعدادشان به ۴۰ نفر هم برسد یا گذشته باشد اما باید بگویم که همه این افراد اخلال‌گر بازار ارز نیستند و ممکن است در راستای سود منافع خود دست به اقداماتی زده باشند. سخنگوی قوه قضا گفت: در میان این تعداد اخلال‌گر که بازداشت شده‌اند یک نفر هم زن وجود دارد که این زن طلا را قاچاق می‌کرده و طلای قاچاق را وارد ایران می‌کرده است و پس از تبدیل طلا به دلار آن را در بازار به فروش می‌رسانده است. اژه‌ای گفت: در چند ماه گذشته شاهد این بودیم که دولت شبانه به حساب برخی از بانک‌ها وارد شده بود و از حساب آن‌ها پول‌هایی را برداشت کرده است و ما در زمانی که از بانک مرکزی این موضوع را پیگیری کردیم ملاحظه کردیم که بانک مرکزی ارز‌هایی را که به این بانک‌ها داده شده بود متوجه شده بود که هیچ کالایی با این ارز‌ها وارد کشور نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:,ساعت 18:55  توسط محمد گلزار